Човекът е най-странното животно, което можете да срещнете по тези земи. Правени са всевъзможни опити да бъде изучен, проучен, обяснен... но успехът на всеки опит е толкова условен, колкото условни си остават и хората. Все пак човекът е човек, когато... не се губи по пътя.

сряда, 8 август 2007 г.

Жажда за награди, жажда за реклама

Без малко да кажа и жажда за измама (но не го казах).

От години Голямата машина за пари "Кока-Кола" ни залива от телевизионния екран и всички възможни места за реклама с визията си за life, fun, dance, fashion. Внушават на поколения наред, че да пиеш кола и фанта е cool. А поколенията - добре облъчени и разбира се, лесно манипулируеми - точно това и правят.

Злото е сторено. Въпреки че отдавна е факт, че газираните напитки определено не са полезни за здравето, ние си ги пием. Не възразявам. Нямам никакво намерение да оправям света. Достатъчно ми е, че съм наложила почти забрана върху газираните у дома.

Лошото е, че обикновеното рекламно облъчване не стига. Периодично Голямата машина за пари си прави псевдо-рекламни промоции, в които уж раздава някакви награди. В момента текат две такива (поне за толкова разбрах). В първа версия трябва да събереш десет етикета с телефонче и да се регистрираш и тогава евентуално да спечелиш. На скорошна раздумка в заведение поръчахме 5 от кафявите напитки и на етикета на всяка от тях пишеше "Опитайте пак". Във втората версия, наградите са 110 250. Не знам колкото жълти бутилки продават, но снощи проверих 15 кода и нито един не печелеше. С две думи - вероятността да спечеля каквото и да било освен сладникав вкус в устата клони някъде към нулата. А - и да не забравяме - след всяка проверка ми пишеха да "опитам пак".

Голямата машина не й пука дали аз ще спечеля или някой друг. За тях тези "уж" награди са капчица в рекламния бюджет. Убедена съм, че като цяло в бюджета на рекламната кампания отделената сума за действителните награди е не повече от 1/10. Всичко останало отива да ни убедят да посегнем към следващата жълта или кафява бутилка.

Замислям се да се сетя за някой, който да е спечелил от тях нещо повече от дъвка, ваденка или мелодийка за телефон. И не се сещам. Интересно - при количеството познати, които имам, как пък нито един не ми се похвали, че е спечелил нещо по-голямо от Голямата машина.

Вероятно няма как. Принципът на Голямата машина е да задържа средствата вътре в себе си, а не да ги раздава на балъците, които пият и искат награди.

А ние продължаваме да сме жадни. За "уж" награди. Така се върти Голямата машина, която дори твърди, че "не отговаря за качеството на наградите".

А вие продължавайте да "инвестирате" в Голямата машина. И опитвайте пак и пак. Все някой ден ще спечелите дъвка.

Няма коментари: