Човекът е най-странното животно, което можете да срещнете по тези земи. Правени са всевъзможни опити да бъде изучен, проучен, обяснен... но успехът на всеки опит е толкова условен, колкото условни си остават и хората. Все пак човекът е човек, когато... не се губи по пътя.

сряда, 18 април 2007 г.

Музиката прави името или името зависи от музиката?

Защо попфолк изпълнителките се представят на публиката само с едно име – например Глория, Алисия (тази вчера я чух, защото щяла да има дете от Валери Божинов), ъъ … май имаше и някаква Десислава или пък бе Деси Слава – тук не съм сигурна? И още много има, които няма сега тепърва да им търся имената.

За контраст по-сериозните изпълнители имат минимум по две имена. Например - Мария Илиева (която е различно лице от Мара Отварачката) с чудесния си глас… Ако щете и (баба) Лили Иванова и още …

Ако минем на операта имената стават още по-сложни Анна Томова-Синтова, Райна Кабаиванска, Гена Димитрова…

В областта на пошлата музика (пошла наричам попфолка) всъщност не е важно как пееш. Важно е как изглеждаш. Важно е с кой чичко Паричко се движиш. Важна е гръдната обиколка. Тук визията продава. Поради първичността на харесването, е важно името да е кратко – по възможност едно, за да може публиката, която всъщност се взира повече в русото и едрогърдото да не се затормозява особено със запомнянето на две-три имена.

В областта на поп-пеенето визията остава важна, но все пак е важно и как пееш и какви емоции създаваш с изпълнението си. Затова тук е позволено натоварване на визията с две имена. Но визията остава все пак значителен фактор.

Виж в операта е различно. Тук никой не се интересува толкова как изглеждаш. Ако ще и да си жена сто кила, пак се радваш на почитта и уважението на публиката. Защото най-важното е какъв глас имаш, как пееш и какво си изпяла до момента.

Колкото повече се усложнява музиката, толкова по-сложен и многопластов трябва да е изпълнителя – това е ясно. Но колкото повече се усложнява музиката – толкова повече и почитателите й намаляват. Всъщност всеки оперен изпълнител може да изпее всичко, но коя попфолк дива може да вдигне глас в оперна ария?

Всъщност каквато е публиката – такива са и изпълнителите. Затова големите ни гласове всъщност жънат овации навън, а тук – преобладаващата част от народа се подрусва в ритъма на чалгата.

Тъжна работа.

Няма коментари: